MENDALAMI STRATEGI DAN KEBIJAKAN RAMAH LINGKUNGAN PRODUK FESYEN
Studi Kasus: Zalora Indonesia
Keywords:
earth friendly, Zalora IndonesiaAbstract
As of 2020, Zalora Indonesia campaigned earth friendly products under Earth Edit category. There are 5 Earth Edit Zalora criterias: 1) Earth friendly materials, 2) Earth friendly processes, 3) Fair production processes, 4) Animal friendly, 5) Community involvement. Each supplier (brand) who wishes to be tagged as earth friendly brands need to go through layers of verification and need to provide certifications as proof. This article is expected to provide a reference for fashion product suppliers in earth friendly area, to be aware of industry standards applied in trusted fashion e-commerce platform in Indonesia.
Keywords: earth friendly, Zalora Indonesia
Per 2020, Zalora Indonesia mengkampanyekan produk ramah lingkungan dalam kategori Earth Edit. Adapun 5 kriteria Earth Edit Zalora adalah: 1) Material yang ramah lingkungan, 2) Proses produksi yang ramah lingkungan; 3) Proses produksi yang adil; 4) Ramah hewan; dan 5) Keterlibatan masyarakat atau komunitas. Setiap supplier (brand) yang ingin dicap ramah lingkungan harus melewati berbagai verifikasi dan bisa memberi bukti sertifikasi. Artikel ini diharapkan bisa menjadi referensi supplier produk fesyen yang ingin bergerak di rana produk ramah lingkungan sehingga menjadi tahu akan standar yang berlaku di industri atau platform e-commerce fesyen terpercaya di Indonesia.
Kata Kunci: ramah lingkungan, Zalora Indonesia
Downloads
References
referensi internet